sâmbătă, februarie 24, 2024
AcasăEconomicȘapte milioane de români și-au schimbat operatorul de telefonie

Șapte milioane de români și-au schimbat operatorul de telefonie

Peste șapte milioane de numere de telefon au fost transferate între reţelele din România, de la lansarea serviciului de portabilitate în urmă cu 12 ani, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

În 2020, până la 30 septembrie, s-au portat aproape 667.469 de numere de telefon, peste 93% dintre acestea (623.077) fiind de telefonie mobilă iar restul de 44.392 de numere de telefonie fixă. Potrivit sursei citate, în cei 12 ani de portabilitate în România, au fost transferate între reţele 7.005.720 de numere, dintre care 6.121.287 sunt numere de telefonie mobilă şi 884.433 numere de telefonie fixă.

RCS&RDS a primit cele mai multe cereri de portare

Datele centralizate de ANCOM arată că, în intervalul ianuarie – septembrie 2020, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 266.661 de numere de telefonie mobilă, urmat de Telekom Romania Communications – cu 107.830 de numere portate, Vodafone (95.640), Orange (87.790) şi Telekom Romania Mobile Communications (65.138).

În ceea ce priveşte telefonia fixă, RCS&RDS a primit în reţea 18.491 de numere, Orange (11.152), Vodafone (9.556), GTS Telekom (2.198) şi Telekom Romania Communications (796). Pe parcursul acestui an, Autoritatea de reglementare a înregistrat 168 de sesizări de la utilizatori, cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând termenele asociate procesului de portare, refuzul portării sau alocarea numerelor provizorii.

Portabilitatea numerelor de telefon oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie. În acest sens, ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului

Autoritatea menţionează că utilizatorii care doresc să-şi porteze numărul de telefon trebuie să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual, adăugând că, în cazul în care sunt încă în perioada minimă contractuală, cel mai probabil vor fi în situaţia de a plăti penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă au şi un terminal achiziţionat de la furnizor.

Serviciul de portabilitate a numerelor de telefon a fost lansat în România pe data de 21 octombrie 2008.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Botoșani, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
10.8 ° C
13.8 °
10 °
74 %
1.2kmh
100 %
sâm
10 °
Dum
13 °
lun
14 °
mar
10 °
mie
10 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Bine că mai avem şi patrioţi pe două roţi. Care mai sunt şi ecologişti pe deasupra.

EDITORIAL

Așa cum era de așteptat, anul 2024 e din ce în ce mai interesant, mai ales pentru trăitorii din spațiul mioritic. E interesant și...

EPIGRAMA ZILEI

Cât de tont poate să fie Nu am nicio îndoială, Că pe lâng-a lui soție Și-aparențele-l înșeală… Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...