spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BT„Îmi hrănesc fără grijă copiii cu ceea ce scoatem pe piață pentru...

„Îmi hrănesc fără grijă copiii cu ceea ce scoatem pe piață pentru că știu cum și din ce producem”

Ce aduce nou magazinul de lactate pe care l-ați deschis în Botoșani?

Ținând cont de faptul că fabrica Vlăsie Company se află în județul nostru, în localitatea Vlăsinești și având în vedere notorietatea de care ne bucurăm pe plan local, ne-am gândit să ne extindem afacerea și să ne adresăm cu prioritate botoșănenilor. Am decis astfel să deschidem un magazin de lactate în cel mai mare oraș al județului, pentru a putea oferi publicului consumator toata gama de produse pe care noi o realizăm.  Clienții noștri vor fi astfel siguri că vor cumpăra produse proaspete și de bună calitate, la prețuri bune, pentru că sunt comercializate direct  de producător. În acest magazin vom oferi botoșănenilor, pe lângă produsele noastre clasice, și o altă gamă de produse lactate, de la acidofile până la brânzeturi maturate, produse din lapte de capră, oaie, vacă și bivoliță.

Unde se află magazinul?

Magazinul Producătorului este situat la intersecția străzilor Primăverii și George Enescu – Capăt linia tramvai 1, într-o zonă ușor accesibilă pentru cei interesați să descopere și să savureze produsele cu marca Vlăsie Company și nu numai.

De ce l-ați numit Magazinul Producătorului?

Denumirea aleasă este în concordanță cu conceptul pe care dorim să îl dezvoltăm. Ne-am propus să promovăm și alți producători locali, care pot oferi consumatorilor doar produse naturale, recunoscute, consacrate, atestate tradițional sau pe scheme de calitate care utilizează, ca materie primă de bază, produsele agricole din zonă. Ne vom axa doar pe produse naturale, fără amelioratori,  conservanți, coloranți și alți aditivi chimici și sperăm ca ideea noastră să fie pe apreciată de publicul consumator.

Cum ați început afacerea?

Povestea de succes a Vlasie Company îmbracă haina tradiției, a continuității antreprenoriale și a dorinței de a dezvolta comunitatea și spațiul rural. După cum bine știți, Zona Săveni are un istoric bogat în procesarea laptelui, în anii 60 aceasta câștigându-și renumele în întreaga lume prin calitatea produselor realizate la Fabrica de lactate din oraș. Experiența  în industria alimentară s-a îmbinat cu potențialul agricol excepțional al zonei și a constituit un mare atu în reușita afacerii. Atașamentul pe care îl avem față de locurile în care ne-am născut, ne-a determinat atât pe mine, cât și pe asociatul meu, să ne dorim să ne dezvoltăm „acasă”, la Vlăsinești și să căutăm astfel, să aducem plus valoare produselor agricole locale, creând un lanț scurt și fără intermediari între producție și desfacere. Succesul pe plan local și aprecierea de care se bucură produsele noastre la nivel național, ne-au determinat să ne extindem aria de comercializare și astfel am decis să deschidem un magazin la Botoșani.

Dar de unde a venit ideea să investiți  în prelucrarea produselor lactate într-o piață saturată de așa ceva?

Nimic nu este întâmplător și toate lucrurile au un punct comun. Am activat dintotdeauna în industria alimentară, ceea ce m-a făcut să acord mereu o atenție sporită calității produselor existente pe piața românească. Înainte de a pune bazele unității de procesare a laptelui de la Vlăsinești, atât eu, cât și partenerul meu de afaceri, am desfășurat mai multe activități din domeniul agroalimentar, făcând  trecerea de la agricultura la scară mică, unde cultivam legume în câmp și în solarii, la simigerii și comercializarea preparatelor din carne. Aici am remarcat abundența produselor alimentare nesănătoase de pe piață și să mi-am propus să aduc o schimbare radicală, oferind oamenilor mâncare adevărată, fără chimicale alimentare.  Piața este saturată de produse lactate, dar acestea sunt făcute în regim industrial, unde trebuie făcute compromisuri de calitate pentru producția de masă. Noi nu ne-am propus așa ceva. Ținând cont de materia primă deosebită din zona Săveni, am hotărât împreună cu asociatul meu să promovăm pe piața locală produse naturale, gustoase și sănătoase. Producem puțin dar curat. Îmi hrănesc fără grijă copiii cu ceea ce scoatem pe piață pentru că știu cum și din ce producem.

Cum s-a dezvoltat firma?

Afacerea noastră a crescut și s-a dezvoltat prin accesarea fondurilor europene. Pentru înființarea centrului de prelucrare a laptelui, prima noastră investiție, am depus la Grupul de Acțiune Locală din teritoriu un proiect cu o cofinanțare de 50% si am obținut prin axa LEADER un sprijin financiar de 300.000 euro. Am continuat procesul de modernizare, depunând la AFIR un nou proiect, pentru care am beneficiat de o finanțare de 150.000 euro, modernizare pentru care am obținut atât autorizația pentru schimburi intracomunitare, precum și certificarea firmei pentru export în SUA.  Gândim însă pentru viitor și avem în plan extinderea afacerii noastre. Am făcut primele demersuri în acest sens și am depus la AFIR o nouă cerere de finanțare, pentru un proiect de 300.000 euro, ca să construim și echipăm un depozit necesar maturării optime a cașcavalului. Totodată vom continua să facem cunoscut Cașcavalul de Săveni, iar pentru asta vom depune o cerere de finanțare direct la Bruxelles, în cadrul unui program conceput acolo, astfel încât produsul nostru să se bucure de recunoaștere pe plan european.

De unde obțineți materia prima?

Avem încredere în calitatea excepțională a laptelui produs în zona Săveni, de aceea colectăm de la membrii Cooperativei Fermierul Vlăsinăștean, dar si de la alți fermieri și crescători de animale din această arie. Suntem direct interesați să dezvoltăm la nivel local această ramura zootehnică și încercăm să încurajăm activ cooperarea, întrucât aceasta aduce doar avantaje pentru toți cei implicați.

Cați angajați aveți?

Vlăsie Company are în momentul de fața 12 angajați, dar ținând cont de faptul că ne extindem afacerea prin deschiderea „Magazinului Producătorului” din Botoșani, ne vom mări echipa cu încă doi membri.

Ce așteptări aveți în privința interesului botoșănenilor față de conceptul pe care vreți să îl promovați prin Magazinul Producătorului?

Pe plan local există cerere în creștere pentru produsele noastre, recunoscute pentru gustul cu totul deosebit, dat de ingredientele 100% naturale, așa că, inevitabil, ne-am gândit să dezvoltăm acest concept chiar la Botoșani. Oamenii sunt foarte receptivi la produsele locale de calitate și cred că merită să le cultivăm și susține gustul pentru alimentele naturale, motiv pentru care sperăm ca Magazinul Producătorului să se bucure de mult interes. Prin Magazinul Producătorului vrem să propunem oamenilor  să facă alegeri alimentare sănătoase și suntem convinși că mulți dintre cei care îi vor trece pragul ne vor deveni clienți. De altfel vă așteptăm și pe dvs. și invităm toți iubitorii de produse locale naturale să ne viziteze și să aprecieze gustul calității. (a consemnat V. Surugiu)

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
11.6 ° C
13.2 °
11.6 °
59 %
4.6kmh
96 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...