spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTGrupul de Firme Formens investeşte în dezvoltare, prin noi direcţii de business

Grupul de Firme Formens investeşte în dezvoltare, prin noi direcţii de business

Un moment important in dezvoltarea Grupului de Firme Formens (GFF) a avut loc joi, 18 iulie 2019, prin anuntarea planului de dezvoltare al grupului, pentru perioada 2019-2022. La eveniment au luat parte membri ai boardului grupului: dl. Gerard Losson – Founder&CEO – Grupul de Firme FORMENS, dl. Marius Gradinaru – Director financiar – Grupul de Firme FORMENS, dl. Laurent Fraioli – Managing Partner – DELAGRAVE Franta, dl. Corneliu Scutariu – Managing Partner – UNIQUE RESIDENCE, fiind prezent si dl. Valeriu Iftime – Presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Botosani.

Dl. Gerard Losson, fondatorul companiei, a prezentat invitatilor realizarile si planul de dezvoltare grupului, investitiile in tehnologie precum si in procesele de organizare a productiei ce au facut din GFF un lider al industriei producatoare de costume din Romania, clasandu-se in ultimii ani in topul companiilor mari din Romania si Europa din sectorul confectiilor.

Motivati fiind de provocarile industriei, schimbarile din zona macroeconomica la care ne raportam precum si climatul social din comunitatile unde prezenta noastra se face simtita, GFF si-a urmat strategia de diversificare stabilita la nivelul companiei, conducandu-si activitatile spre 3 mari linii de business:

Industria confectiilor – pe segmentele MTM (MadeToMeasure) si RTW (ReadyToWear) – prin extinderea locatiilor si volumului de productie dar si achizitionarea unei companii lider al pietei de retail din Germania (segmentul MTM)

Dezvoltare imobiliara – conceptul de succes confirmat sub brandul UNIQUE Residence in Botosani va fi dezvoltat in Iasi si Focsani, sub coordonarea dl. Corneliu Scutariu

Industria producatoare de mobilier – o investitie noua in orasul Darabani, sub patronajul dl Laurent Fraioli – Director General – Delagrave Franta

PROVOCARI IN INDUSTRIA CONFECTIILOR SI SOLUTIILE GRUPULUI DE FIRME FORMENS

Prin investitii masive in tehnologie, manufactura in fabrici moderne si informatizate 4.0 din Botosani, Dorohoi, Ucraina (Berdichev), cu o dezvoltare atata pe orizontala cat si pe verticala, GFF a a juns la o cifra de afaceri de 74 mil EUR, cu peste 350 de clienti activi din 32 de tari, in locatiile Formens lucrand in acest moment peste 2000 de angajati directi, carora li se adauga alti 2000 de lucratori in fabrici partenere din Ukraina si Moldova.

In ultimii ani piata confectiilor la nivel mondial a cunoscut transformari majore, impactate si de politicile economice si sociale prin care Romania trece in ultima perioada.

Daca in ultimii ani, o analiza macro la nivel pietei franceze (prima piata de desfacere a companiei) ne spune ca vanzarile de haine au scazut cu 15%, suprafata comerciala (de expunere) a crescut cu 16% iar vanzarile prin internet su ajuns la 20%: se contureaza astfel un obicei de consum schimbat al cumparatorilor, sectorul vestimentar pozitionandu-se in pierdere, clientii din piata de retail fiind afectati de aceste schimbari.

Pe de alta parte, crestere a costurilor de productie mai mare decat cresterea productivitatii in sectorul confectiilor din Romania, duce la diminuarea competitivitatii companiilor romanesti la nivel international in acest sector, generand astfel un efect de foarfeca: DIMINUAREA PIETEI combinata cu CRESTEREA COSTURILOR: de la Est la vest si de la Sud la Nord, piata confectiilor din Europa a reactionat iar GFF a fost provocat sa reactioneze pentru gasirea unor solutii de business, pe masura pozitiei ocupate in acest sector”, declara fondatorul grupului de firme. dl. Gerard Losson.

Achizitia pachetului majoritar de actiuni al unuia din liderii pietei de retail din Germania – pe sectorul MTM, cu o traditie in domeniu de peste 70 de ani si cu un nivel al vanzarilor actuale de peste 20 mil EUR/an este unul din pasii importanti ai strategieie de dezvoltare pe vertical. Aceasta investitie va asigura grupului de firme FORMENS stabilitate si mentinerea tuturor locurilor de munca in Botosani si Dorohoi.

In cifre: Daca anul 2018 s-a incheiat cu o CA de 74 mil. EUR (din care 10 in sectorul MTM), se estimeaza ca in 2019 se va mentine acelasi nivel al CA, iar pentru anul 2020 obiectivele financiare ale Formens sunt: CA de 90 mil EUR, prin dublarea volumului de vanzari MTM, directie de business care va genera un numar de 450 buc costume la comanda per zi, vandute in peste 30 de tari, reprezentand 33 % din CA (2020) – 30 mil EUR.


In continuare, dl. Gerard Losson a prezentat cea de-a doua linie de business,
EXTINDERE A CONCEPTULUI MadeToMeasure (MTM) in zona de Real Estate, sub brandul UNIQUE Residence, ca o evolutie naturala, bazata pe aceleasi valori comune ale Grupului de Firme FORMENS.

Aprecierile pozitive ale proiectelor Unique Residence din Botoșani (cele din Aleea Pinului, Izvoarelor, Calea Nationala, Gen. Avramescu si mai nou, cel din strada Marchian), au condus în mod natural la dezvoltarea acestui concept, prin investitii in Iasi si Focsani. Inspirați de colaborarea cu prestigiosul centru de cercetări arhitecturale CERAU din Belgia, dezvoltatorul acestui proiect, grupul de firme FORMENS propune locuitorilor din aceste orase, sub dezideratul Made To Measure Apartament, spații de locuit pe măsura fiecărui client.

In cifre, vorbim despre un numar de 140 de apartamente vandute pana in prezent si despre alte peste 400 de apartamente in curs de realizare in cadrul celorlalte proiectele rezidenţiale ale grupul de firme FORMENS, sub brandul UNIQUE Residence, dezvoltate în municipiile Botoșani, Iasi si Focsani.

INVESTITI MAJORE IN INDUSTRIA PRODUCATOARE DE MOBILIER

Cea de-a treia si cea mai noua directie de business, a fost prezentata de dl. Laurent Fraioli – Managing Partner – DELAGRAVE Franta, cel care va coordona dezvoltarea noii investitii din Darabani, judetul Botosani.

Un element cheie al strategiei viitoare este diversificarea activitatilor printr-o investitie foarte importanta in sectorul productiei de mobilier, aceasta concretizandu-se prin achizitia unui pachet majoritar de actiuni a unuia in cei mai importanti jucatori pe piata productiei de mobilier scolar din Franta: compania DELAGRAVE, cu o traditie din 1865, achizitie care va avea ca efect dezvoltarea in orasul Darabani a unei investitii de 4,75 mil EUR intr-o facilitate moderna de productie de mobilier, in perioada 2019-2021, ce va genera peste 60 de locuri de munca fixe si 60 pentru sezonieri.

O fabrica cu un grad mare de automatizare, tehnologie de ultima generatie si o productivitate ce va determina un export de 100% a productiei, in Franta, unde compania vizeaza ocuparea pozitiei de lider in domeniul productiei de mobilier scolar, obiectivul pentru urmatorii 5 ani fiind dublarea cifrei de afaceri de la 20 la 40 mil EUR”, a declarant dl. Laurent Fraioli.

In incheiere, Dl. Gerard Losson a transmis noul obiectiv al Grupului de Firme Formens : prin dezvoltarea structurata si prin extinderea noilor directii de business, sustinute de aplicarea strategia de diversificare se urmareste ca in 2020 grupul sa atinga o cifra de afaceri consolidata de 120 milioane EUR.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
13.7 ° C
14.3 °
13.6 °
48 %
3.3kmh
93 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
21 °
lun
20 °
mar
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...