spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăInterviuEDILII BOTOŞANIULUI: „Suntem aici pentru a căuta soluţii la nevoile cetăţenilor”

EDILII BOTOŞANIULUI: „Suntem aici pentru a căuta soluţii la nevoile cetăţenilor”

Administratorul public Mircea Magdalena susţine că au fost trasate patru direcţii de dezvoltare pentru oraş – infrastructură şi utilităţi, învăţământ şi sănătate, dezvoltare urbană şi siguranţa cetăţenilor, dar şi turism

Reporter: – Pentru început, vă rog să faceţi referire la experienţa dumneavoastră profesională.

Mircea Magdalena: – Sunt absolvent al Facultăţii de Științe Politice, Relații Internaționale și Studii Europene, specializarea Studii de Securitate, din cadrul Universității “Lucian Blaga” din Sibiu, ulterior am urmat cursurile de Master din cadrul aceleiași universități – “Promovarea securității prin Relațiile Internaționale”. Sunt licenţiat şi în Drept, în cadrul Universității “Danubius”. Am fost consilier la cabinetul doamnei senator Doina Federovici, ocazie cu care am dobândit experienţă în administraţie şi am dezvoltat o gândire analitică asupra problemelor comunităţilor locale.

În anul 2018 am promovat examenul pentru un post de expert în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.). După un an, am promovat concursul pentru conducerea Agenției Teritoriale Nord-Est din cadrul A.N.R.S.C., dobândind astfel posibilitatea să coordonez activitatea din cele şase județe (Botoșani, Iași, Bacău, Suceava, Vaslui și Neamț).

– A trecut un an de când sunteţi administrator public. Ce înseamnă pentru dumneavoastră această funcţie şi care vă sunt responsabilităţile?

– Practic, administratorul public nu este un manager în adevăratul sens birocratic al cuvântului, ci trebuie să fie capabil să soluţioneze problemele care se manifestă la nivelul localităţii, el gestionează un proces continuu de situaţii în vederea satisfacerii interesului public al unei comunităţi. Politicile publice create şi promovate de primar pot fi transformate în acţiuni şi proiecte locale. Cam acesta ar fi conceptul de administrator public. O parte însemnată a muncii mele este administrativă, pentru buna funcţionare a activităţii instituţiei pe care o reprezint.

– Ce proiecte aţi coordonat până acum?

– Într-o primărie, atribuţiile se împart. De principiu, toate atribuţiile sunt ale primarului, care în mod normal, are nevoie de sprijin. Iar ajutoarele lui la nivel de management în instituţie sunt viceprimarii şi administratorul public. Unul dintre proiectele în care m-am implicat este implementarea de măsuri de digitalizare în municipiul Botoșani, ceea ce înseamnă că în perioada următoare, cetăţenii vor avea patru alternative de plată a taxelor locale. Vom avea un modul mobile pentru servicii adresate cetăţenilor şi servicii online privind taxele şi impozitele locale. În acest fel, dorim să reducem interacţiunea cetăţeanului cu funcţionarul public şi eliminarea cozilor care se formează la fiecare început de an, la sediul Direcţiei de Taxe şi Impozite Locale.

– Dumneavoastră coordonaţi activitatea din centrele de vaccinare. Care au fost problemele întâmpinate până acum?

– Atributul Primăriei în campania de vaccinare este de a asigura locaţiile, de a dota centrele de vaccinare şi de a asigura personalul medical. Nu am întâmpinat probleme majore, pentru că am avut sprijinul directorilor unităţilor de învăţământ, care ne-au asigurat mobilierul necesar organizării centrelor de vaccinare. Din punct de vedere al personalului medical, am colaborat cu colegii de la Direcţia de Sănătate Publică Botoşani, care ne-au făcut recomandări şi au direcţionat către noi cererile de angajare în aceste centre.

– Ce ar trebui făcut pentru ca botoşănenii să înţeleagă importanţa vaccinării?

– Importanţa vaccinării ar trebui conştientizată de fiecare cetăţean. Nu vreau să dezvolt foarte mult acest subiect, deoarece nu sunt specialist în domeniul medical. Ce pot să vă spun este că eu deţin certificatul verde în urma imunizării cu doze Pfizer.

– Cum caracterizaţi activitatea municipalităţii botoşănene, după un an de la instalarea actualei conduceri a primăriei şi a deliberativului local?

– Activitatea în cadrul instituţiei este într-o continuă dinamică, existând proiecte în derulare, dar suntem şi într-o continuă informare pentru a fructifica oportunităţile care apar şi aici mă refer la noi axe de finanţare guvernamentale sau europene. Consider că există mai multă energie şi devotament faţă de responsabilităţile pe care le avem prin prisma funcţiilor pe care le deţinem. Legătura dintre executiv şi deliberativ funcţionează în parametri normali.

– Aţi lucrat în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice. Ce ar trebui făcut pentru îmbunătăţirea acestora, la nivelul municipiului Botoşani?

– Într-adevăr, am lucrat cu Legea 51 din 2006 – legea serviciilor comunitare  de utilităţi publice, dar din postura celui care controlează legalitatea înfiinţării şi prestării serviciilor de utilităţi publice. Vă pot spune că acolo unde cel care coordonează activitatea unui serviciu sau a unei direcţii din cadrul Primăriei Municipiului Botoşani are aceeaşi viziune cu executivul municipalităţii, lucrurile merg foarte bine şi asta se vede în oraş. Facem constant demersuri pentru dezvoltarea serviciilor de utilităţi publice şi căutăm surse de finanţare pentru implementarea unor proiecte care vor creşte gradul de confort al cetăţenilor. Avem un proiect de 1,2 milioane de lei pentru modernizarea sistemului de iluminat public. Totodată, facem demersuri pentru a creşte gradul de colectare selectivă a deşeurilor. Avem în platformele de colectare şi containere pentru hârtie şi carton. Colectarea selectivă a deşeurilor merge foarte bine în cartierele cu case. Ne-am propus să derulăm campanii de informare a cetăţenilor în privinţa importanţei colectării selective a deşeurilor.

– Va reuşi actuala conducere a Modern Calor să-i convingă pe botoşănenii care şi-au pus centrale de apartament să revină la sistemul centralizat de încălzire?

– Consider că noua conducere a societăţii Modern Calor ştie cum să gestioneze eficient activitatea şi că va lua cele mai bune decizii din punct de vedere economic, pentru a câştiga abonaţi, atât cetăţeni cât şi instituţii sau agenţi economici.

– Ce probleme aţi identificat în compartimentele pe care le coordonaţi? Dar în oraş?

– Orașul avea nevoie de o nouă abordare, de o deschidere către conceptul de Smart City, de dezvoltare bazată pe noi tehnologii, de dezvoltare a unor aplicaţii care să crească gradul de confort al cetăţenilor. Avem patru direcţii prioritare, prima fiind cea de a asigura satisfacerea nevoilor de bază ale botoşănenilor şi aici intră infrastructura rutieră, utilităţi publice, etc. A doua direcţie este reprezentată de învăţământ şi sănătate – modernizarea unităţilor de învăţământ, construirea de creşe şi grădiniţe, etc., a treia direcţie este spre dezvoltare urbană, unde lucrăm la un sistem de iluminat inteligent, parcări, dezvoltarea sistemului de supraveghere video. Cea de a patra direcţie – turismul, care trebuie să fie un motor de dezvoltare locală.

– Cum aţi colaborat de la instalarea în funcţie cu ceilalţi membri ai Executivului şi cu funcţionarii din primărie?

– Eu sunt un om de echipă, iar Primăria Municipiului Botoşani are la conducere o echipă coordonată de domnul primar Cosmin Andrei. Când lucrezi într-un mediu în care toţi au aceleaşi obiective, anume bunăstarea botoşănenilor, rezultatele dorite sunt ca şi sigure. Bineînţeles, au fost şi reacţii la anumite cerinţe, de „nu se poate” din partea funcţionarilor dar, în cele din urmă, după aprofundarea problemelor, s-au găsit soluţii. Îmi doresc foarte mult ca toţi colegii din primărie să conştientizeze faptul că suntem aici pentru a căuta soluţii la nevoile cetăţenilor şi nu doar la a le căuta, ci a le şi aplica.

– Botoşănenii aşteaptă de câţiva ani ca Teatrul „Mihai Eminescu” să fie repus în valoare. Vor fi reluate lucrările în acest an?

– După cum a anunţat domnul primar Cosmin Andrei, la această dată ofertele sunt în evaluare, urmând ca în luna decembrie să fie anunţat câştigătorul licitaţiei pentru executarea lucrărilor de la Teatrul „Mihai Eminescu”. Lucrările vor fi finalizate în acest mandat.

– Ce le transmiteţi botoşănenilor?

– Le doresc să rămână sănătoşi în aceste vremuri grele de pandemie şi să ne acorde în continuare încrederea. Îi asigur că întreaga echipă a primarului Cosmin Andrei lucrează în aceeaşi direcţie pentru dezvoltarea oraşului. Toate solicitările şi propunerile cetăţenilor sunt auzite, discutate şi analizate în vederea obţinerii rezultatelor mulţumitoare pentru botoşăneni.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
9.5 ° C
9.6 °
9.3 °
85 %
3.4kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

Dintre toți politicienii de top ai României de azi, Marcel Ciolacu este, fără îndoială, un personaj aparte care a înțeles cel mai bine ce...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...