spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăNaționalPlatforma de asigurări de sănătate are ERORI pentru a treia zi la...

Platforma de asigurări de sănătate are ERORI pentru a treia zi la rând

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă, vineri, disfuncţionalităţi ale platformei informatice a asigurărilor de sănătate. Pentru a treia zi consecutiv se înregistrează erori de conectare, întrucât sistemul este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. Instituţia anunţă că a demarat un proiect pentru redimensionare, scrie News.ro.

”În ultimele 3 zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat masuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţă PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei”, a transmis, vineri, CNAS.

Sursa citată a precizat că, din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare.

”Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)”, a mai transmis instituţia.

CNAS precizează că, pe termen scurt, până la remedierea situaţiei, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluţii punctuale la problemele sesizate de furnizori pe adresa pe care o au la dispoziţie: suport.siui@casan.ro.

Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online, vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.

”Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
4.3 ° C
4.3 °
4.3 °
81 %
1.3kmh
66 %
sâm
19 °
Dum
21 °
lun
21 °
mar
21 °
mie
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...