spot_img
joi, mai 2, 2024
AcasăPrima PaginăMaşină nouă cu 25 de defecte

Maşină nouă cu 25 de defecte

Un botoşănean în vârstă de 66 de ani, care a cumpărat un Logan nou nouţ prin intermediul unei firme din judeţul Suceava, susţine că a fost ţepuit după ce ar fi primit o maşină plină de defecte. Bărbatul a încercat să rezolve divergentul inclusiv cu producătorul, doar că nimeni nu l-a luat în seamă. Prin urmare, el s-a adresat autorităţilor, după care a făcut o plângere penală, considerând că a fost victima unei înşelăciuni. Dosarul este acum la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava, anchetatorii încercând să facă lumină în acest caz.

 

Autoturism cumpărat din reprezentanţă

 

Întreaga poveste a început în martie 2018, când Marcel Rumega a mers la societatea Darex Auto din Suceava pentru a-şi cumpăra o maşină nouă. A optat pentru un Logan SL Plus pentru care a plătit aproape 8.000 de euro, dar în iunie 2018 când a fost chemat să-şi preia autoturismul el a descoperit o serie de probleme, care au fost menţionate într-o notă de constatare menţionată de reprezentanţii firmei sucevene în carnetul de garanţie. A fost doar începutul pentru că atunci când a ajuns cu maşina acasă a descoperit alte vicii ascunse. A lăsat Logan-ul în garaj şi a luat legătura cu intermediarul şi cu producătorul reclamând că maşina este plină de defecte, dar a fost plimbat de la Ana la Caiafa.

 

Plângere făcută la Protecţia Consumatorului

 

Când a văzut că nu are sorţi de izbândă, botoşăneanul s-a adresat Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, aducând la cunoştinţa autorităţilor toate neconformităţile descoperite – lipsa funcţia Eco Mode şi a butonului Stop&Start, prezenţa mai multor elemente care nu erau vopsite complet. În plus, capota portbagajului avea trei găuri neornate, cada motorului avea mai multe elemente nevopsite, iar pe colţul superior al portierei stânga spate şi pe colţul capotei dreapta faţă existau o serie de zgârieturi. Lista cu neconformităţile cuprindea prezenţa unor cablajele electrice neizolate, dar şi fuzete şi planetare ruginite.

Dar răspunsul primit l-a năucit complet – „Autoturismul reclamat de dvs este unul de serie şi va (n.r. – v-a) fost prezentat la achiziţie (…) Pentru o verificare complexă va trebui să prezentaţi o expertiză tehnică autorizată”. Asta deşi tot cei de la Protecţia Consumatorilor, dar de la Suceava, recunoşteau că prin documentele întocmite la achiziţie botoşăneanul nu avea posibilitatea să cunoască detaliile privind dotările, întrucât unele opţiuni nu erau menţionate clar aşa încât puteau crea confuzii.

 

„Autoturismul corespunde fişei de echipare”

 

În tot acest război, reprezentanţii Darex Auto Suceava au oferit un punct de vedere considerând că au făcut tot ce ţinea de ei pentru a-l mulţumi pe client. Astfel, încă din iunie 2018 un reprezentant al producătorului s-a prezentat la sediul firmei din Suceava pentru a analiza aspectele reclamate, constatându-se că funcţia Eco Mode şi butonul Stopd & Start nu sunt prezente în echiparea standard pentru acest tip de motorizare, neacoperirea parţială cu vopsea nu reprezintă neconformităţi. Ba mai mult, s-a comparat maşina botoşăneanului cu alte şase vehicule similare existente în parcul Darex Auto şi toate prezentau acelaşi grad de acoperire cu vopsea şi lac, având aspect identic cu vehiculul analizat. La fel, capota portbagaj ar fi fost conformă cu procesul de fabricaţie, întrucât cele trei găuri nu erau prevăzute cu obturatoare, iar protecţia cablajelor electrice era conformă, la fel ca la celelalte şase vehicule vizionate.

„În urma acestei analize i s-a comunicat clientului (în scris) faptul că autoturismul corespunde fişei de echipare şi este conform omologării. I s-a propus clientului, cu titlu de gest comercial şi numai pentru satisfacţia dumnealui, aplicarea unui strat suplimentar de vopsea pe zonele reclamate. Clientul a refuzat propunerea noastră şi a solicitat înlocuirea maşinii, considerând în continuare că aceasta nu este conformă”, se menţionează în răspunsul oferit de Darex Auto Suceava.

Neconformităţi constatate de un expert

 

Dar Marcel Rumega a contactat un expert tehnic judiciar acreditat de Ministerul Justiţiei, a plătit expertiza invocată, iar raportul întocmit de expertul auto Toader Bădeliţă a evidenţiat în total 25 de neconformităţi menţionate pe două pagini A4. Dar nici de data aceasta expertiza nu a fost luată în considerare de cei de la Renault Commercial Roumanie pe motiv că documentul nu are capitolul „Concluzii”.

Adus la exasperare, botoşăneanul a făcut plângere penală, considerând că a fost înşelat cu bună ştiinţă. Ba mai mult, el îşi cere banii înapoi şi spune că este decis să meargă până la capăt. „Altă maşina nu îmi mai trebuie, pentru că am fost ţepuit o dată. Aş fi prea fraier dacă aş accepta să fiu ţepuit şi a doua oară. Am plătit 8.000 de euro pentru o maşină nouă, care trebuia să fie conformă. Să vină să-şi ia tinicheaua şi să-mi dea banii înapoi”, a spus cu năduf Marcel Rumega.

Problema va fi tranşată prin urmare de justiţie, magistraţii urmând să decidă cine şi cum a greşit.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
15.3 ° C
15.6 °
12.1 °
58 %
1.3kmh
100 %
mie
15 °
joi
22 °
vin
22 °
sâm
19 °
Dum
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Oamenii se pregătesc, se vede că vin sărbătorile.

EDITORIAL

Eliminarea din cărțile Primăriei pe motive de incompatibilitate a medicului Cîrstoiu este doar praful în ochi pe care Ciolacu și ai lui ni l-au...

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...