twelve − two =

A password will be e-mailed to you.

O nouă situaţie de criză se prefigurează la orizont pentru drumurile din judeţul Botoşani.

După ce Constantin Conţac, administratorul societăţii Transporturi Auto SA (TASA), a renunţat la contractul multianual de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Direcţia Regională Drumuri Naţionale (DRDP) Iaşi pentru drumurile naţionale din judeţele Botoşani şi Suceava, şi firmele care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene au notificat conducerea judeţului că denunţă contractele multianuale semnate acum doi ani. Este vorba de Big Conf, firmă controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat deszăpezirea la bazele Botoşani şi Săveni, Tehnic Asist, firmă controlată de Mirel Vlas, aflată în insolvenţă şi care avea lucrări pe baza Dorohoi, şi Cornell’s Floor, firma omului de afaceri Marcel Bârsan şi care lucra pe baza Truşeşti. Contractele iniţiale au avut o valoare totală de 34 milioane de lei.

Nu ne mai convine preţul”

Marcel Bârsan a fost singurul dintre cei trei oameni de afaceri care a acceptat să-şi justifice notificarea făcută către autorităţile locale. „Este adevărat. Nu ne mai convine preţul, pentru că din 2017 toate s-au scumpit, începând de la motorină şi mâna de lucru”, a declarat Bârsan. În replică, vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Dorin Birta, susţine că motivaţiile drumarilor nu au susţinere. „Au trimis cerere de reziliere a contractelor, motivând creşterea preţului la combustibil şi, bineînţeles, creşterea salariului minim în construcţii. Din punctul meu de vedere, aceste argumente nu se justifică, pentru că litrul de motorină în 2019 este aproximativ cât era în 2017, iar ei uită să spună că creşterea salariului minim a fost solicitată de firmele de construcţii şi că statul subvenţionează o parte din cheltuielile cu salariile”, a declarat Birta, adăugând că juriştii Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri analizează în ce condiţii se pot rezilia contractele şi dacă CJ se poate întoarce sau nu împotriva acestor firme. „Trebuie neapărat o modificare legislativă ca odată adjudecat un contract să fie dus până la capăt. Nu vreau să intru în polemică cu firmele care au câştigat licitaţia, dar ar trebui să se pună ordine în legea achiziţiilor şi firmele care încearcă să pună piedici să fie trase la răspundere”, a mai precizat Birta.

Marcel Bârsan nu a vrut să comenteze acest punct de vedere, rezumându-se a spune doar că: „cert este că nu ne mai convine preţul!”.

Mirel Vlas nu a putut fi contactat, iar Liviu Conţac a refuzat să discute pe marginea acestui subiect, limitându-se a spune: „Nu doresc să vorbim de contractele pe care le avem. Aceasta este politica firmei”.

„Vom scoate cât mai rapid la licitaţie”

În aceste condiţii, DJDP va trebui să scoată din nou la licitaţie serviciul de deszăpezire, pentru a avea un drumar care să se ocupe de el pe perioada sezonului rece. „Vom scoate cât mai rapid la licitaţie. Vom pune condiţia de a asigura pe noiembrie şi decembrie deszăpezirea”, a menţionat Dorin Birta.

Marcel Bârsan a declarat că firma pe care o administrează va fi interesată de noua licitaţie doar în condiţiile în care preţul va fi unul avantajos.

Lovituri în serie primite de CJ

În ultimul an, CJ a primit lovitură după lovitură din partea drumarilor. La începutul anului, Big Conf a reziliat contractul multianual de întreţinere a drumurilor judeţene, DJDP scoţând la licitaţie aceste lucrări pe două sectoare, unul câştigat de TASA şi celălalt de Big Conf.

Recent, Tehnic Asist a anunţat rezilierea contractului pentru modernizarea drumurilor DJ 293 Coţuşca-Ghireni-DN 24C (6,650 kilometri) şi DJ 292 A Corlăteni-Dimăcheni (2,5 kilometri). Oficial, nu s-au făcut publice motivele, dar neoficial se vorbeşte despre faptul că Tehnic Asist ar fi cerut o actualizare de preţuri mult peste cele cu care au câştigat, adică 13 milioane de lei (n.r. – 2,75 milioane de euro) pentru Coţuşca-Ghireni-DN 24C, respectiv 4,8 milioane de lei (n.r. – aproximativ un milion de euro) pentru Corlăteni-Dimăcheni. Cele două drumuri erau finanţate prin PNDL, iar termenul de execuţie era de 24 de luni pentru Coţuşca-Ghireni, în timp ce drumul Corlăteni-Dimăcheni trebuia terminat de acum patru luni.

Apreciază calitatea articolului

19 VOTURI - MEDIE: 2,42
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...