spot_img
luni, aprilie 29, 2024
AcasăPrima PaginăÎnvăţătoare judecată pentru purtare abuzivă

Învăţătoare judecată pentru purtare abuzivă

Situaţie neobişnuită în municipiul Botoşani, unde o învăţătoare de la o şcoală gimnazială a fost trimisă în judecată de procurori pentru purtare abuzivă, după o ieşire violentă asupra unei eleve. Pusă sub urmărire penală, femeia urmează să răspundă acum în faţa magistraţilor. Dosarul a ajuns deja pe rolul Judecătoriei Botoşani, M.F. riscând să se aleagă cu o sancţiune penală.

Potrivit anchetatorilor, de fapt ar fi vorba de două agresiuni comise asupra unei fetiţe în vârstă de 11 ani. Astfel, primul incident ar fi avut loc pe data de 5 decembrie 2018, în incinta unităţii de învăţământ, chiar în timpul orelor de curs, când, iritată de comportamentul fetei care refuza să se potolească, învăţătoarea a tras-o de păr şi a bruscat-o, provocându-i suferinţe fizice. Iar relaţiile tensionate nu s-au oprit aici, întrucât după vacanţa de iarnă, pe 18 ianuarie 2019, a avut loc un al doilea incident violent, când învăţătoarea a răbufnit din nou şi a bruscat-o pe fetiţa neastâmpărată, eleva având nevoie de una-două zile de îngrijiri medicale.

În urma celor două agresiuni, cazul a ajuns în atenţia poliţiştilor, însă investigaţiile făcute au arătat că reacţia cadrului didactic a venit pe fondul provocării din partea fetiţei, care refuza să se conformeze regulamentului şcolar. Cu toate acestea, la finalul cercetărilor anchetatorii au considerat că ieşirea violentă a învăţătoarei fost deplasată. Prin urmare, procurorii au dispus trimiterea în judecată a M.F. sub acuzaţia de purtare abuzivă. „S-a reţinut şi scuza provocării, ambele incidente având loc sub o puternică stare de tulburare provocată de partea vătămată”, a arătat procurorul Andrei Ostafie, purtător de cuvânt în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Botoşani.

 

Probleme în privinţa integrării copiilor cu cerinţe speciale

 

Cazul aduce în atenţie o problemă spinoasă cu care se confruntă învăţământul românesc, şi anume integrarea copiilor cu nevoi speciale. Astfel, din dorinţa de a nu fi acuzaţi de discriminare, cei din Ministerul Educaţiei au hotărât desfiinţarea şcolilor speciale şi integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) în unităţile de învăţământ tradiţionale, fără să fie analizate în amănunt toate aspectele.

S-a ajuns astfel ca un singur elev diagnosticat cu ADHD să tulbure toate orele de curs, punându-i în dificultate pe profesori şi învăţători, dar şi pe colegii de clasă. Mai mult, au existat situaţii în care măsurile luate de cadrele didactice pentru recuperarea acestor copii cu nevoi speciale s-au dovedit inutile, în condiţiile în care părinţii copiilor cu CES nu se implicau suficient în corectarea comportamentului celor mici în familie. Din acest motiv, au existat situaţii în care părinţii altor elevi, care doreau să înveţe, au cerut transferul propriului copil la alte unităţi de învăţământ în căutarea unui mediu propice.

 

Soluţii inexistente

 

Psihologii spun că încă din momentul în care s-a discutat despre şcoala incluzivă, cei din învăţământ trebuiau să se gândească în primul rând la beneficiarii acestui nou sistem – elevii cu CES. Asta pentru că nu se poate concepe un sistem educaţional adaptat nevoilor acestora, dacă nu sunt cunoscute particularităţile psihologice ale acestora.

„Lipsa profesorului de sprijin, a consilierului şcolar şi a logopedului din sistem – în mod autentic, iar nu formal – fac ca tot greul să cadă pe umerii cadrului didactic. Au fost căutate metode de lucru, dar un copil cu ADHD va reprezenta un serios factor perturbator în clasă. Acolo unde este posibil, părinţii ar trebui să angajeze un «shadow», adică un însoţitor pentru copilul lor, care să-l corecteze permanent. Asta pentru că vorbim aici despre o tulburare, de domeniul patologiei copilului, şi nu despre un copil răsfăţat care nu doreşte să se supună unor norme. El ar vrea, dar nu poate”, spun psihologii.

Din păcate, deocamdată, cei din Ministerul Educaţiei nu au găsit soluţii la această problemă. Primul pas ar fi crearea unor posturi şi angajarea unor specialişti în fiecare şcoală, care să lucreze cu aceşti copii cu cerinţe speciale.

 

 

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
19.5 ° C
19.6 °
18.8 °
43 %
3.7kmh
0 %
lun
20 °
mar
20 °
mie
21 °
joi
22 °
vin
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Antrenorul FC Botoșani cățărat pe gard pentru ultimele indicații la meciul cu Dinamo.

EDITORIAL

De când am intrat în Uniunea Europeană banii au curs gârlă, mult peste 70 de miliarde de euro, continuă să vină și vor mai...

EPIGRAMA ZILEI

S-a enervat și a urlat De s-a cutremurat orașul Când și-a găsit soțul în pat Cu ... iepurașul!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...