19 − 13 =

O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Şcoala „Ştefan cel Mare” Botoşani a organizat „Gala de toamnă” în care au fost recompensaţi elevii şi profesorii care s-au remarcat la „Ştefaniada”, „Zumaricale”, „Septempunctata”.

Şcoala „Ştefan cel Mare” Botoşani a fost în sărbătoare la sfârşitul săptămânii trecute, când a organizat, în amfiteatrul „Laurenţiu Ulici” al Centrului de Studiu „Mihai Eminescu” de la Memorialul Ipoteşti, „Gala de toamnă”. Cu această ocazie au fost premiaţi toţi elevii care au luat Premiul I şi profesorii implicaţi în proiectele şcolii, coordonate de către prof. dr. Daniela Păduraru, „Ştefaniada”, „Zumaricale”, „Septempunctata” şi s-a lansat noul număr al ziarului Cenaclului literar „Clipa”.

„An de an ne propunem să creştem, iar ceea ce se întâmplă astăzi, aici, ne demonstrează că suntem pe drumul cel bun. Şcoala înseamnă mai mult decât programa şcolară obligatorie. Şi noi, profesorii, contribuim la conturarea drumului în viaţă a celor mici şi de aceea ţin să vă mulţumesc tuturor pentru implicarea în aceste proiecte ale Şcolii «Ştefan cel Mare», conducerii şi în special echipelor de proiect care au făcut posibile desfăşurarea acestora. De asemenea, aş vrea să mulţumesc doamnei conf. univ. dr. Sainenco Ala, managerul Centrului de Studiu «Mihai Eminescu» al Memorialului Ipoteşti, care s-a implicat în reuşita acestei gale şi partenerului media «Monitorul de Botoşani»”, a declarat, sâmbătă, prof. dr. Daniela Păduraru, coordonatorul acţiunilor.

Muncă răsplătită cu premii

„Coroana lui Ştefan cel Mare”, marele premiu al proiectului „Ştefaniada”, care a cuprins  pe discipline de studiu de la nivel preprimar, primar şi gimnazial, a ajuns în vitrina Şcolii 11 şi a Şcolii 17, cele două evidenţiindu-se în cadrul competiţiei.

„Omuleţul cititor”, confecţionat din sârmă, a fost recompensa ediţiei din acest an pentru elevii care s-au evidenţiat în acest an în cadrul proiectului educaţional internaţional „Zumaricale”. Au fost acordaţi trei astfel de „omuleţi”. Unul a plecat la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Bălţi (Republica Moldova), iar doi „au rămas” la Botoşani: unul la Şcoala „Elena Rareş”, iar altul la Şcoala „Ştefan cel Mare”.

În afară de elevi, au primit premii profesorii implicaţi şi partenerii proiectelor, în timp ce diplome de mulţumire a primit şi personalul nedidactic al Şcolii „Ştefan cel Mare”, acesta implicându-se activ în organizarea unor secţiuni ale concursurilor care au presupus probe, precum: pictură pe geam, decorarea gardului şcolii, al holului, amenajarea claselor cu fluturi, maci etc.

În cadrul galei, invitaţii au vizionat câte un film de prezentare pentru fiecare proiect, au primit diplome, ziarul „Clipa”, revista „Ştefaniada” şi revista „Hyperion”, oferită de către reprezentanţii Memorialului Ipoteşti.

Click pentru a citi ziarul în format pdf.

 „Ştefaniada”, un proiect de suflet al Şcolii „Ştefan cel Mare”

„Ştefaniada” este proiectul judeţean care derivă din numele şcolii şi valorifică cei 152 de ani de la prima menţionare a instituţiei. Activităţile proiectului sunt organizate pe discipline de studiu, cu probe de evaluare, diferite ateliere de lucru, dar şi competiţii sportive pentru Cupa Ştefaniada.

La limba şi literatura română, proba are la bază perspectiva narativă, iar textele propuse sunt legende despre Ştefan cel Mare. Echipa de proiect include mai mulţi membri de discipline diferite de la nivel preprimar, primar şi gimnazial.

„Zumaricale” sau lectura văzută în alt fel

Proiectul educaţional „Zumaricale” s-a desfăşurat la nivel regional anul acesta, având şi participare internaţională. Desfăşurat sub egida Asociaţiei Naţionale a Profesorilor de Limba şi Literatura Română „Ioana Em. Petrescu”, Cluj (ANPRO) şi în parteneriat cu Memorialul Ipoteşti şi „Monitorul de Botoşani”, proiectul are două activităţi de bază: Simpozionul de Lectură „Zumaricale” şi Festivalul de Lectură „Zumaricale”.

S-au înregistrat participanţi din Botoşani, Suceava, dar şi de peste Prut, din Republica Moldova: Călăraşi, Donduşeni, Rîşcani, Bălţi.

Festivalul are două secţiuni: grafică şi orală, iar, pentru a doua, unii concurenţi au ales să se costumeze, să aibă jocuri de rol, elemente de decor sau obiecte ce au legătură cu cartea aleasă. Festivalul de Lectură „Zumaricale” a înregistrat 147 de postere în care s-a prezentat cartea preferată prin  mesaj, imagine, simbol, personaj etc.

Simpozionul de lectură a adunat profesori ce au prezentat lucrări despre un alt fel de abordare a textului literar, iar articolele au fost publicate în ziarul „Clipa”.

„Septempunctata” –  ştiinţă, artă, evaluare

Proiectul educaţional interdisciplinar „Septempunctata” a prins contur acum şase ani cu o ediţie la nivel de şcoală, iar titlul acesteia a fost: „Cu şi despre buburuze sau Septempunctata”.

Cele trei mai secţiuni ale proiectului sunt: ştiinţă, artă, evaluare. În cadrul acestora elevilor li s-a propus să deseneze, să confecţioneze, să realizeze un colaj, să confecţioneze costume, să pozeze, să realizeze postere cu date ştiinţifice, iar, la final, să participe la proba de evaluare interdisciplinară. Evaluarea se raportează aproape la toate disciplinele şcolare şi la toate clasele, limba şi literatura română având o abordare interdisciplinară.

În ultimii ani, proiectul a devenit regional, păstrându-şi denumirea, dar fiecare ediţia având o altă temă: narcise, libelule, bujori, fluturi, macul de câmp etc.

 

se încarcă...
19 VOTURI - MEDIE: 4,74
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Se încarcă...